932
Uluslararası Adli İşbirliği
(b) meseleyi karara bağlaması gerektiği şekilde karara bağlamış olsaydı o durumda
şahsın tahliyesine karar vermiş olması gerekirdi.
(4) Şartlar –
(a) iade davası duruşması sırasında gündeme gelmeyen bir konu açılmış olsun veya
önceden sunulmayan bir delil Bakana sunulmuş olsun;
(b) bu yeni gündeme gelen konu veya yeni deliller, Bakanın farklı bir şekilde karar
vermesine sebep olsun;
(c) eğer o şekilde karar vermesi gerekseydi şahsı tahliye etmesine karar vermeyecek-
ti.
(5) Mahkeme temyiz davasını kabul ederse –
(a) şahsı tahliye etmeli;
(b) iade emrini iptal etmelidir.
110- İade duruşmasında verilen tahliye kararının temyizi
(1) Eğer Bakan, bu Kısma göre şahsın tahliyesine hükmederse, ilgili karara karşı bu kararın
temyizi için İkinci Kategori ülkesi adına Yargıtay’a başvurulabilir.
(2) Eğer şahsın tahliyesi Bölüm 123’e göre yapıldı ise yukarıdaki hüküm uygulanamaz.
(3) İlgili karar, şahsın tahliye kararını amir olan emir kararıdır.
(4) Bu bölüme göre bir temyiz davası, hukuki bir sorun veya olay üzerine açılabilir.
(5) Bu bölüme göre açılan bir temyiz davası tebligatı, izin verilen sürenin sonuna kadar mah-
kemenin kuralları çerçevesinde yapılmalıdır. Bu süre de (bölüm 100 (4) mucibince) Bakanın İkinci
Kategori ülkesi adına hareket eden bir şahsı karardan haberdar etmesinden itibaren 14 gündür.
111- Bölüm 108’e göre Mahkemenin Temyiz Yetkileri
(1)Yüksek mahkeme, Bölüm 108’e göre açılan bir temyiz davasını kabul edebilir veya redde-
debilir.
(2) Mahkeme temyiz davasının açılmasını, altbölüm 3 ve 4’teki şartlar sağlandığı durumlarda
kabul edebilir.